מאמרים

ההצלחה המטאורית של ענף הביטוח - חלק שני


מה הקשר בין תרבות הצריכה לדרישה גבוהה לביטוח
אנחנו מחזיקים בלא מעט רכוש כיום. לכל אחד מאיתנו יש מכשיר טלפון סלולארי, מחשב, טלוויזיה מלתחה לא מבוטלת ובלא מעט מקרים גם מכונית אחת או שניים ועוד כהנה וכהנה תוספת למרחב האישי שלנו. ככל שאנחנו מחזיקים ביותר רכוש – עבורו עבדנו קשה מאוד ותמורתו שילמנו לא מעט משעות העבודה האלה – אנחנו מפחדים יותר. מפחדים שיגנב, שינזק או אפילו שיתקלקל מעצמו. בבסיס הדרישה לביטוח עומד פחד – אותו פחד שדוחף אותנו להרגיש מחוייבים לעשות ביטוח.
עכשיו, תוכלו להגיד – בסדר, ביטוח רכוש הוא לא סוג הביטוח הנפוץ היחיד שקיים. אנשים היום מבטחים הכל, את הבריאות שלהם ואיברים מסויימים בגופם. הפחד הראשוני שריבוי הרכוש מעורר בנו מעורר פחדים נוספים שבתורם מעוררים את הצורך בביטוחים לא נחוצים אחרים כמו ביטוח שיניים או ביטוח רגליים – תופעה נפוצה למדי אצל שחקניות.
בניית בריכת שחיה למשל יכולה להיות מטלה לא פשוטה בכלל, אבל אתם לא רואים את אותו בעל מקצוע מבטח את התוצאה שלו בחברת ביטוח. הדבר יוסיף להוצאות השוטפות שלו והוא פשוט לא נחוץ. בניית בריכת שחיה היא ההתמחות של אותו בעל מקצוע. הוא מכיר בסיכונים מקרוב ויודע לבטל אותם. אנחנו מניחים שאנחנו לא יודעים מה הסיכונים האמיתיים או מעדיפים לא לקחת אותם. לכן נבטח הכל – מתוך פחד ולא מתוך היכרות אמיתית עם עצמנו.

חזרה לחלק ראשון